Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką Prywatności w celu realizacji usług. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
- Szukaj
- Moje konto
- Ulubione
-
Koszyk
0
-
Koszyk (0)Koszyk jest pustyDo bezpłatnej dostawy brakuje -,--Darmowa dostawa!Suma 0,00 złCena uwzględnia rabaty
-
Opowiadanie... z perspektywy!
2025-05-05 11:28:00
📚 Ćwiczenie z perspektywy... czyli jak ożywić redagowanie i rozwijać empatię! 🎭
Szukacie sposobu na to, aby uczniowie naprawdę weszli w tekst i pisali z większym zaangażowaniem?
Mam dla Was sprawdzony pomysł — zadanie "Z PERSPEKTYWY", które moi uczniowie pokochali!
Co robiliśmy?
Wyobrazili sobie, że w szkolnej bibliotece zaginęła cenna książka — "Pan Tadeusz" z początku XX wieku. Każdy z nich musiał opisać to wydarzenie z innego punktu widzenia:
📌 ucznia przygotowującego się do konkursu,
📌 nauczycielki języka polskiego,
📌 półki, na której zwykle stała książka (!),
📌 a nawet... książki stojącej obok zaginionej!
Efekt?
🌟 Twórcze i różnorodne wypowiedzi,
🌟 rozwijanie empatii i wyobraźni,
🌟 świetne ćwiczenie redakcyjne (forma opisu, opowiadania),
🌟 dużo śmiechu i refleksji.
To zadanie działa doskonale nie tylko na języku polskim, ale też jako ćwiczenie integracyjne lub rozgrzewka przed większą pracą pisemną.
Gorąco polecam — uczniowie angażują się dużo chętniej, kiedy mogą "przemówić" głosem różnych bohaterów (także tych nieoczywistych)! Wyświetl na ekranie multimedialnym zadanie z pierwszego slajdu i do dzieła:)