Fiszki - "Chłopi" t.1 Włdysław Stanisław Reymont
Zestaw zawiera 24 dwustronne fiszki - rewers to pytanie dotyczące lektury, awers z kolei zawiera odpowiedź.
Fiszki można wykorzystać w następujący sposób:
-
Quiz: Podziel uczniów na pary/grupy i poproś, aby wspólnie odpowiadali na pytania z fiszek. To może być interaktywny quiz, w którym zespół zdobywa punkty za poprawne odpowiedzi. Zachęca to do współpracy i komunikacji.
-
Gra planszowa: Stwórz planszę do gry, na której uczniowie przemieszczają się za pomocą odpowiedzi na pytania z fiszek. Każde pole może reprezentować inną lekturę. Gracze muszą odpowiedzieć na pytanie, aby przesunąć się do przodu. Gra może zawierać bonusy, kary itp.
-
Prezentacje grupowe: Podziel klasę na grupy i przydziel każdej grupie jedną z lektur. Poproś, aby przygotowali krótką prezentację na temat swojej lektury, korzystając z fiszek do zgłębienia szczegółów i ważnych wątków.
-
Debata na temat motywów i idei: Uczniowie mogą użyć fiszek, aby przygotować argumenty do debaty na temat charakterystycznych motywów i idei romantyzmu w wybranych lekturach. To doskonały sposób na rozwijanie umiejętności argumentacji i analizy.
-
Analiza porównawcza: Poproś uczniów, aby porównali i skontrastowali różne lektury z zestawu fiszek. Mogą skupić się na charakterystycznych cechach romantyzmu, stylu literackim czy podejściu do tematów.
-
Podsumowanie lekcji: Na zakończenie lekcji poproś uczniów, aby wybrali jedną fiszkę, przeczytali pytanie i udzielili krótkiej odpowiedzi na temat, czego nowego dowiedzieli się o romantyzmie i wybranych lekturach.
- Powtórki maturalne: Zaproponuj uczniom i uczennicom przygotowanie się do matury z fiszkami.
Materiał PDF do samodzielnego wydruku.